Pošta
Zemljevid strani
Začetna stran
»
30.06.2018
NAJVEČJA TEKAŠKA PRIREDITEV V POSAVJU!
 
Prijava na Brežiški tek s Primožem Kozmusom
Rezultati tekem
Novice in nasveti [arhiv objav]
Kaj pravijo udeleženci teka?
Petra, Črnomelj

Super organizacija,odlično vzdušje in videla tudi ,kako čudovito mesto so Brežice ... kar tako naprej in drugo leto se zopet vidimo :)...
Vse izjave

Kako začeti teči?

Poleg hoje je tek najbolj naravna in najpreprostejša oblika gibanja.

Pomembno je, da začnemo teči postopoma in da pri tem uporabljamo noge in glavo. To pomeni, da moramo v začetni fazi poslušati svoje telo. Nobeni nasveti vam namreč ne bodo v korist, če ne boste začutili teka v nogah, glavi, srcu in pljučih ter tek prilagodili potrebam in zmožnostim svojega organizma.

Priporočljivo je, da se pred začetkom resne vadbe posvetujete z osebnim zdravnikom o priporočljivih fizičnih obremenitvah. V prvih korakih dajte pomen dobremu počutju, zmanjšanju telesne teže in disciplini pri rednemu izvajanju teka. Tek mora pomeniti sprostitev, dobro počutje in korist in ne bremena. Dolžina in čas sta zato v začetku zgolj drugotnega pomena.

Vsaj prvih nekaj minut moramo tek vedno začeti počasi. Za ogrevanje nekateri potrebujejo dlje, drugi manj časa. Da je začetna ogrevalna hitrost prava, boste vedeli tako, če se lahko med tekom pogovarjate. Po začetnem ogrevalnem teku se lahko tudi ustavite in napravite nekaj raztezalnih vaj, kar pomaga v nadaljevanju teka in zmanjša možnost poškodbe.

Vadite lahko po različnih programih, odvisno od vaših tekmovalnih ciljev. V program lahko v začetku vključite tako imenovane stopnjevalne teke na razdalji cca 80 m, kjer postopoma tečete hitreje in se na koncu iztečete. S tem pridobivate na hitrosti.
Pomemben je tudi tekaški ritem. Zaradi začetne prehitre hitrosti mnogi na polovici vadbe omagajo. Hitrost vadbe prilagodite fizičnim sposobnostim in pripravljenosti. Veliko pomembneje je narediti vadbeni proces v celoti, kot teči hitreje in narediti le pol teka. Pri teku več in hitreje ni ključ za boljši končni rezultat, kar je dobro vedeti, da ne pride do razočaranja ob vašem vložku v tek.

Pazite tudi, da po vsakem napornem teku sledi počasen in ne tecite zaporedoma več dni v napornem tempu. Upoštevajte, da je tudi počitek del priprave in ohranjanje kondicije. Poskušajte pa vzpostaviti vadbeno disciplino – tek mora biti periodičen in konstanten, sicer boste težje prišli do napredka.

Enakomerne počasne teke pa poskusite proti koncu odteči nekoliko hitreje. To vam bo pomagalo, da na tekaških tekmah tudi na koncu stopnjujete in ohranjate hitrost.
»
Sponzorji
Fundacija za šport
Terme Paradiso
Leone
TEB
Lidl
Triglav
dana
Hranilnica Lon
Gen
Pošta slovenije
Organizatorji
MC Brežice
Obcina Brežice
Športno društvo primož kozmus
Program sofinancira
stran je izdelal GoClick